blog background
 
agencjawidoczni: Marketing internetowy
marketing, internet, widoczni, Poznań
metka_epoznan
Rynek nieruchomości w czasie pandemii. Czy warto właśnie teraz inwestować w mieszkania?
ok
0
not ok
0
liczba odsłon: 24

Rynek nieruchomości na początku pandemii wyraźnie zwolnił. Wielu pośredników, zwłaszcza na początku wprowadzenia stanu epidemicznego w Polsce, zauważyło znaczący spadek zainteresowania tematem zakupu nieruchomości - mniej jest telefonów, mniej prezentacji lokali z rynku wtórnego. Czy to oznacza, że możemy spodziewać się spadku cen mieszkań? Czy warto inwestować w nieruchomości podczas pandemii czy lepiej decyzję o zakupie odłożyć na później? Zachęcamy do lektury.

Ceny mieszkań a koronawirus

Czy pandemia ma wpływ na ceny mieszkań? Do tej pory raczej nie ma przesłanek żeby mówić o znaczącym spadku cen - te pozostają na tym samym poziomie. Tendencja wzrostowa utrzymuje się na rynku nieruchomości od 2012 roku. Niewykluczone jednak, że sytuacja spowodowana SARS-CoV-2 wpłynie na obniżenie lub zahamowanie wzrostu cen nieruchomości w dalszej perspektywie. Trudno jednak przewidzieć dokładnie ile ta obniżka potrwa.

Koronawirus a popyt na rynku nieruchomości

Konsekwencją hamowania rynku nieruchomości w dobie pandemii jest obecnie nie tyle spadek cen, co spadek zainteresowania nieruchomościami, szczególnie mieszkaniami inwestycyjnymi. Mniej osób decyduje się na zakup mieszkań pod wynajem krótkoterminowy finansowany kredytem. Transakcje gotówkowe pokazują jednak, że inwestycja kapitału w nieruchomości uznawana jest za bezpieczniejsze rozwiązanie w kontekście ewentualnego spadku znaczenia złotego. Warto pamiętać, że w podejściu długoterminowym inwestycja w nieruchomości jest zawsze opłacalna.

Czy warto kupić mieszkanie na kredyt w dobie Covid-19?

Pandemia spowodowała chwilowy spadek zainteresowania także kredytami hipotecznymi - widać to szczególnie w zestawieniu danych z marca 2020 i 2019 - jak podaje portal nieruchomosci.wprost.pl, wg statystyk BIK w tym roku liczba wnioskowanych kredytów hipotecznych była aż o 7,6% niższa. Same banki też nie są tak skore do udzielania pożyczek, wiele z nich zaostrza zasady przy ocenie ryzyka i wydawaniu decyzji kredytowych,  wymaga też 20% wkładu własnego. Mimo tych przeszkód, jest to sprzyjający czas dla kredytobiorców: obniżone stopy procentowe a także możliwość odroczenia płatności rat kredytowych.

Jakie są prognozy dot. rynku nieruchomości?

Warto na bieżąco obserwować rynek nieruchomości, sytuacja zmienia się bowiem dość dynamicznie. Finalizowanie umów kupna-sprzedaży zostało chwilowo zamrożone, podobnie jak ceny ofertowe. Okres przestoju związanego z pandemią z pewnością wpłynie na rynek nieruchomości i zachowania konsumentów, ale efekt uzależniony będzie nie od faktu pandemii, ale od tego, jak długo to zamrożenie potrwa. Już dziś wiele deweloperów oferuje promocje, np. wiosenne obniżki cen mieszkań.

Coraz więcej osób inwestuje w mieszkania na przedmieściach

Pandemia zweryfikowała popularność nieruchomości. Wielu deweloperów zaobserwowało wzrost zapytań dotyczący mieszkań z ogródkiem, loggią, balkonem, tarasem. W dobie przymusowego lockdownu to właśnie te elementy okazywały się istotne.

Mieszkania z ogrodem lub tarasem zlokalizowane w zielonej okolicy, np. w Mosinie, odpowiadają na potrzeby nie tylko rodzin z dziećmi, ale singli czy osób starszych. Liczne ścieżki rowerowe i spacerowe w pobliżu, las, cisza, własny ogródek, w którym można odpocząć - to właśnie tego typu nieruchomości cieszą się największym zainteresowaniem w ostatnim czasie. Na ich popularność wpływa także fakt, że są dobrze skomunikowane, ale poza tłocznym centrum.

Joanna Jakubowska, PB Lechbud

Czy w takim razie warto inwestować w mieszkania w dobie pandemii? Inwestycja kapitału w nieruchomości zawsze jest opłacalna w dłuższej perspektywie. Warto obserwować rynek, dokładnie ocenić ryzyko i inwestować mądrze - zarówno kupując mieszkanie dla siebie, jak i w celach inwestycyjnych).


 
WASZE KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.
avatar
AGENCJAWIDOCZNI
agencjawidoczni.epoznan.pl
RSSsend_message
Stworzyliśmy pierwsze w Polsce Centrum Marketingu Internetowego. To nie tylko nowa siedziba firmy. To również nowoczesna przestrzeń do realizacji warsztatów i otwartych spotkań związanych z marketingiem internetowym i rozwojem biznesu online.

Jest to w pełni inwestycja agencji Widoczni, która podjęła decyzję o budowie własnej siedziby w odpowiedzi na dynamiczny rozwój i coraz większe potrzeby zespołu. Wysokie oczekiwania mógł spełnić tylko budynek powstały w oparciu o indywidualny projekt.
POLECANE STRONY
widoczni.com
pblechbud.pl
mytkowski.pl
ARCHIWUM WPISÓW
Rynek nieruchomości w czasie pandemii. Czy warto właśnie teraz inwestować w mieszkania? (18 cze 2020)
Mieszkanie z garażem - ile kosztuje i czy się opłaca (26 mar 2020)
5 rzeczy, o których warto pamiętać przy wyborze dewelopera! (5 lut 2020)
Dom na kredyt? Zobacz na co zwrócić uwagę! (28 gru 2019)
6 kroków do Twojego nowego domu, czyli jak wygląda współpraca z Mytkowski.pl (12 wrz 2019)
Mieszkanie nowe, czy używane? Które bardziej się opłaca? (13 sie 2019)
Domy parterowe - ekonomiczne i komfortowe rozwiązanie dla rodzin (11 lip 2019)
Mieszkania deweloperskie - co zawiera się w cenie kupna? (28 maj 2019)
Gotowe projekty domów jednorodzinnych - jaki wybrać? (15 maj 2019)
Mieszkanie na kredyt, czy gotówkę? Ile trzeba oszczędzać na własne cztery kąty (26 lut 2019)
WIELKOPOLSKA - KRAINA MALOWNICZYCH JEZIOR (29 sty 2019)
Zamieszkaj w Lesznie w domu swoich marzeń! (14 wrz 2018)
Trend przeprowadzek z centrum Poznania do miejscowości okolicznych - skąd się bierze? (26 mar 2018)
Z budki telefonicznej do internetu… czyli, jak zaczynały agencje w latach 90.? (14 mar 2018)
Rynek pracy nie chce humanistów? Są branże, które temu zaprzeczają (18 sie 2017)
Kampania AdWords czy pozycjonowanie szerokie – na co się zdecydować? (14 lip 2017)
Jak budować wizerunek firmy w sieci? (7 lip 2017)
Zdjęcie: Natalia Cofta