blog background
 
Łukasz Kozłowski: Z pasji do Poznania
Poznań
metka_epoznan
Kaponiera zamknięta - otwórzmy Towarową i przeprogramujmy światła
ok
6
not ok
6
liczba odsłon: 1520


Od soboty 11 sierpnia, najważniejszy węzeł komunikacyjny w Poznaniu został zamknięty z powodu remontu. Przez półtora roku kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej będą musieli radzić sobie z utrudnieniami. Jednak życie mieszkańców można w prosty sposób poprawić. Należy poszukać rozwiązań, które na czas remontu mogą poprawić nasze życie w mieście. Chcę tu przedstawić konkretne propozycje zmian, które w znaczny sposób poprawiłyby poruszanie się po mieście.




Kolorem czerwonym oznaczona możliwość dodatkowego
objazdu do Mostu Dworcowego.






















1. Towarowa - ulica ta obecnie jest niedostępna dla ruchu, może po niej poruszać się jedynie tramwaj. Jednak z racji braku skrętu z ulicy Towarowej w Święty Marcin, tramwaj podczas remontu Kaponiery tamtędy nie pojedzie.Stwórzmy tam w takim razie objazd do Mostu Dworcowego dla kierowców zjeżdżających z Kaponiery (gdyż przez pewien czas, będzie umożliwiony ruch z Jeżyc w Święty Marcin przez rondo) oraz wyjeżdżających z ulicy Dworcowej. Obecnie jedyna możliwość objazdu prowadzi przez Aleję Niepodległości, która ponownie zbierze na siebie cały ruch samochodowy i będzie zakorkowana. Otworzenie Towarowej, umożliwiłoby szybki przejazd do Mostu Dworcowego co z pewnością odciążyłoby Aleję Niepodległości. Można także przepuścić Towarową jedynie taksówki oraz autobusy (na przykład linię pospieszną L na lotnisko, która nie musiałaby stać w korku).







2. Sygnalizacje świetlne - w Poznaniu często pojawia się ten problem, że objazdy zostają ustawione, ale nie zmienia się sygnalizacji świetlnych na newralgicznych skrzyżowaniach. Należy na nowo przemyśleć działanie sygnalizacji na wszystkich skrzyżowaniach objętych objazdem. Oto  kilka moich propozycji zmian:

Kolorem czerwonym oznaczony skręt z ulicy Święty Marcin, który powinien
zostać wydłużony. Żółtym sygnalizatory, których czas mógłby zostać
skrócony.





















-skrzyżowanie Święty Marcin - Al. Niepodległości; należy wydłużyć światło umożliwiające skręt z ulicy Święty Marcin w lewo, w Aleję Niepodległości, kosztem światła umożliwiającego jazdę na wprost z Świętego Marcina w stronę Kaponiery. Z pewnością ruch samochodowy w stronę Kaponiery (a więc tylko w stronę Dworca bądź ulicy Wieniawskiego; kolor żółty), będzie o wiele mniejszy niż z Kaponiery do Niepodległości (jedyna możliwość przejazdu dla kierowców z Jeżyc; kolor czerwony). Wydaje się mi się, że znacznie poprawiłoby to ruch na tym bardzo ważnym i newralgicznym skrzyżowaniu.


Kolorem czerwonym oznaczone możliwości skrętu, które powinny mieć
światła z pierwszeńswem przejazdu.























- skrzyżowanie Libelta - Niepodległości.Oznaczone przeze mnie czerwonym kolorem możliwości skrętu z Alei Niepodległości w ulicę Libelta to jedyny możliwy objazd dla kierowców chcących dostać się w stronę Jeżyc i okolic ulicy Dąbrowskiego z centrum miasta. Światła, które umożliwiają skręt nie posiadają pierwszeństwa - zapalają się równocześnie ze światłami umożliwiającymi jazdę na wprost. Z tego powodu, często udaje się zjechać ze skrzyżowania tylko dwóm lub trzem samochodom. Na czas remontu Kaponiery powinniśmy zmienić cykl tych świateł i ich oznaczenie, aby umożliwiały skręt z pierwszeństwem przejazdu. Powinno to znacząco rozładować ruch na tym skrzyżowaniu i pozwolić zjechać większej liczbie kierowców ze skrzyżowania. 






Mam nadzieję, że te propozycje zmian spotkają się z aprobatą i dotrą do Zarządu Dróg Miejskich. Czeka nas półtora roku poważnych utrudnień komunikacyjnych i powinniśmy szukać wszelkich rozwiązań aby sytuację tą poprawić. Zachęcam do komentowania moich pomysłów a także do proponowania swoich rozwiązań. Można je wpisywać w komentarzach lub wysyłać na adres [email protected] .

http://lukaszpkozlowski.blogspot.com/2012/08/kaponiera-zamknieta-przeprogramujmy.html 
 
WASZE KOMENTARZE[1]
~Autor: Nawet jeżeli dotrą i spotkają się z aprobatą to machną ręka. A co byś powiedział na całkowite zamknięcie dla ruchu aut w tym obszarze, oraz stworzenie linii autobusowej /co 5 min np/ rozwożącej pasażerów za darmo w tym kwadracie? [pomysł raczej kuriozalny]
dodano: Sobota, 2012.08.11 13:53, IP:83.11.207.XXX
ok
4
not ok
2
odpowiedz|usuń
avatarespe: W trakcie budowy Kaponiery dziesiąt lat temu ułożono w obrębie ronda tymczasowe torowisko. To byłoby rozwiązanie doskonałe dla linii tramwjowych jeżdżących z pn na pd Poznania. W 2012 roku nikt nawet o tym nie pomysłał.
dodano: Sobota, 2012.08.11 13:58
ok
5
not ok
6
odpowiedz|usuń
avatarLukispn: Autor -> heh pomysł totalnie kuriozalny i nie do przyjęcie z jednego powodu. Gdzie by te samochody parkować? :) espe -> teraz się nie da, bo całe rondo i Roosvelta są rozbierane. Nie byłoby gdzie ich położyć.
dodano: Sobota, 2012.08.11 13:59
ok
2
not ok
3
odpowiedz|usuń
~Autor: Lukispn: Autor -> heh pomysł totalnie kuriozalny i nie do przyjęcie z jednego powodu. Gdzie by te samochody parkować? :) espe -> teraz się nie da, bo ca...
Mniemam iż czasem moje kuriozalne pomysły byłyby o niebo lepsze od pomysłów tych z ZTM xD
dodano: Sobota, 2012.08.11 14:59, IP:83.11.207.XXX
ok
1
not ok
1
odpowiedz|usuń
avatarNenufar: No chłopie powiem Ci, że pomysł z puszczeniem samochodów Towarową do Marcina nie ma szans wypalić z jednego, ale zasadniczego powodu. Otóż, najtęższy umysł w ZDM ( głęboko wierzę, że takowy tam występuje, choć nader często podcinają moją wiarę ) nie byłby w stanie włączyć ruchu z Towarowej w krzyżówkę Marcina i Niepodleglości. Natomiast sama Towarowa powinna być jak najbardziej wykorzystana, tak żeby ruch rozłożyć na Powstańców WLKP i Składową. Co do świateł, pełna zgoda, zielone na wprost, do Kapo pownno być skrócone kosztem wydłużenia zielonego dla lewoskrętu w Niepodległości, na wprost Marcinem i przede wszystkim prawoskrętu z Marcina w Niepodległości ( przy ostatnim objeździe ten własnie prawoskręt generował największy koras ).
dodano: Sobota, 2012.08.11 17:54
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
avatarLukispn: Nenufar - ale ruch na Towarowej miałby iść w jedna stronę tylko, do Mostu Dworcowego.
dodano: Sobota, 2012.08.11 18:09
ok
1
not ok
1
odpowiedz|usuń
avatarNenufar: Ok, ale to i tak musiałby być jedynie prawoskręt jadąc od strony Kapo i tutaj pytanie czy wielu było by chętnych do jazdy Towarową w strone Dworcowego w sytuacji kiedy tuż obok mają dwupasmową Niepodległości? Poza tym cięzko było by włączyć ruch z Towarowej w lewo w Matyi. Skłaniałbym się jednak ku opcji żeby Towarową puścić ruch od Matyi i dać kierowcom możliwość odbicia w Powstańców oraz Składową co zapewne odciążyłoby tę pierwszą.
dodano: Sobota, 2012.08.11 18:18
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
~inżynier miasta: POSTAWIĆ KRESECZKĘ NA ORTOFOTOMAPIE ŁATWO... ale to nie wystarczy aby bawić się w pseudoinżyniera. Na początek proponuję skończyć szkołę i zdobyć odrobinę doświadczenia. DOROŚNIJ wreszcie chłopku... Poznań to nie wioska :)
dodano: Sobota, 2012.08.11 18:24, IP:85.221.169.XXX
ok
6
not ok
6
odpowiedz|usuń
~Autor: "Kolorem czerwonym oznaczony skręt z ulicy Święty Marcin, który powinien zostać wydłużony. Żółtym sygnalizatory, których czas mógłby zostać skrócony." Chyba na odwrót. Skręt w lewo z Marcina w Niepodległości idzie dobrze, na skręt w prawo sygnalizacja pozwala obecnie 5-6 autom przy jednej zmianie świateł. Stąd ogon czasami aż do Dworcowej.
dodano: Niedziela, 2012.08.12 07:41, IP:83.11.206.XXX
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
avatarLukispn: ~Autor: "Kolorem czerwonym oznaczony skręt z ulicy Święty Marcin, który powinien zostać wydłużony. Żółtym sygnalizatory, których czas mógłby zostać skróc...
Rzeczywiście w prawo też można by wydłużyć. Pytanie tylko, ile samochodów będzie w stanie wjechać na Niepodległości. Jednak gdyby otworzyć Towarową...
dodano: Niedziela, 2012.08.12 22:29
ok
0
not ok
1
odpowiedz|usuń
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.
avatar
ŁUKASZ KOZŁOWSKI
lukaszkozlowski.epoznan.pl
RSSsend_message
Wildzianin, członek Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, Wiceprezes Wildeckiej Inicjatywy Lokalnej WILdzianie. Lokalny patriota, kibic Kolejorza. Od lat towarzyszy mi motto "z pasji do Poznania"!

Kandyduję do Rady Miasta Poznania z Okręgu I - Wilda, Dębiec, Stare Miasto, Świerczewo. Lista Platformy Obywatelskiej, miejsce 3.
POLECANE STRONY
http://www.zpasjidopoznania.pl
ARCHIWUM WPISÓW
Dziwne decyzje budżetowe Rady Osiedla Wilda (27 paź 2014)
Poznań po 16 latach potrzebuje świeżego oddechu! (17 paź 2014)
Koncepcja układu komunikacyjnego w rejonie Rynku Wildeckiego (3 paź 2014)
II Sprzątanie Wildy (4 wrz 2014)
PEKA = porażka (1 wrz 2014)
O rozwoju Poznania w Głosie Wielkopolskim (24 sie 2014)
O sytuacji na Ławicy w telewizji WTK (9 sie 2014)
Wrażenia po II Dniach Twierdzy Poznań (3 sie 2014)
Poznaniacy chcą tras tramwajowych! (31 lip 2014)
Wrażenia po spotkaniu pokonkursowym na temat Szkoły Muzycznej na Wildzie (25 lip 2014)
Muzyka wkracza na Wildę! (23 lip 2014)
Poznań - Dębiec do przemiany (16 lip 2014)
Kiedy 14 tysięcy raz jest a raz nie jest głosem mieszkańców (6 lip 2014)
Pomysł na Rynek Wildecki (23 maj 2014)
Już w ten weekend - Dni Twierdzy Poznań! (23 sie 2013)
Ankieta dotycząca lotniska Poznań-Ławica (20 mar 2013)
Komunikacja za darmo? (28 lut 2013)
Poznań wraca nad Wartę - już czas na konkretne ruchy! (16 lut 2013)
Poznań 2012 - rok dobry czy zły? (22 sty 2013)
"Cicha" promocja w ZTM (2 gru 2012)
O Strefie Płatnego Parkowania w WTK (film) (14 lis 2012)
Na Ławicę wraca stare, a co z nowym? (11 lis 2012)
Poznań w nazwach (5 lis 2012)
Jak poszerzać strefę to z głową (31 paź 2012)
Czy kibol naprawdę jest zły? (21 paź 2012)
Na co wydać 10 milionów? (28 wrz 2012)
Po książkę idź do MIRK-a! (26 wrz 2012)
Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania (II) (24 wrz 2012)
Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania (I) (23 wrz 2012)
Synagoga nareszcie doczeka się nowego życia (5 wrz 2012)
Ławica pusta na zimę (5 wrz 2012)
Nie chowajcie nam Komedy! (20 sie 2012)
Poznań płynie Transatlantykiem! (19 sie 2012)
Kaponiera zamknięta - otwórzmy Towarową i przeprogramujmy światła (11 sie 2012)
Kiedy ZTM wejdzie w XXI wiek? (19 lip 2012)
Prawoskręt na Towarowej receptą na Kaponierę. (19 lip 2012)
Kiedy PEKA będzie sukcesem? (10 kwi 2012)
ZOO w środku miasta (9 kwi 2012)
Poznaniak, który odkrywał świat - Gaspar da Gama (9 kwi 2012)
Alfa - symbol wielkomiejskości Poznania (9 kwi 2012)
Zdjęcie: Natalia Cofta