blog background
 
Łukasz Kozłowski: Z pasji do Poznania
Poznań
metka_epoznan
Poznaniacy chcą tras tramwajowych!
ok
8
not ok
7
liczba odsłon: 877

Mapa sieci tramwajowej w Poznaniu. Widać "białe plamy"? 

Najpierw pojawiła się inicjatywa "Tramwaj na Naramowice", którą prowadzimy w ramach Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania. Kilka dni temu ruszyła kolejna inicjatywa mieszkańców, którzy chcą tramwaju na Podolany. W międzyczasie mieszkańcy wielu osiedli upominali się o doprowadzenie do ich miejsca zamieszkania linii tramwajowych. Inni natomiast nie chcą likwidacji istniejących już tras. Dlaczego w takim razie planuje się tak niewiele tras tramwajowych?


Gdy spojrzymy na inwestycje w sieć tramwajową w Poznaniu w ostatnich 10 latach, zobaczymy tak naprawdę trzy nowe odcinki torów. Dwa z nich znajdują się w centrum i ich zadaniem było rozłożenie i przyspieszenie ruchu tramwajowego, dotyczy to przedłużenia trasy PST do Dworca Zachodniego oraz trasa przez Most Rocha i ulicę Podgórną. Tylko jedna trasa (na Franowo) została zbudowana na obrzeża miasta, jednak ponownie jej zadanie to bardziej dojazd do nowej zajezdni niż obsługa dotychczas pozbawionych tramwaju mieszkańców. Dodatkowo, trasy nie doprowadzono do sporego osiedla Przemysława, którego mieszkańcy już upominali się o tramwaj, a teraz walczą o dobry dojazd autobusowy do pętli Franowo. To także jest absurd, spowodowany przez urzędników miejskich. Mieszkańcy muszą walczyć o dobry dostęp do komunikacji miejskiej, zamiast go po prostu otrzymać. 


Planowana do likwidacji trasa na ulicy Górna Wilda

Kolejna inwestycja forsowana przez władze miejskie to ponownie trasa tramwajowa w centrum miasta, dokładnie "Tramwaj w Ratajczaka". O ile nad zasadnością tej inwestycji nie ma co dyskutować, należy się zastanowić, czy jest to najpotrzebniejsza trasa do wykonania? Jednocześnie przy budowie tej trasy mówi się o likwidacji trasy na ulicy Górna Wilda. Ponownie pojawia się sprzeczność interesów, gdyż dla mieszkańców Wildy oraz Dębca, a szczególnie dla mieszkańców Górnej Wildy, to trasa bardzo ważna, zapewniająca szybki dojazd do wielu punktów w mieście. Z pewnością, gdy tylko pojawią się konkretne deklaracje odnośnie likwidacji tramwaju, mieszkańcy znowu będą protestować. 


Proponowany przebieg trasy na Naramowice przez Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania


Gdy spojrzymy na mapę potrzeb tramwajowych Poznania, pojawia się kilka punktów, w których tramwaj jest bardzo potrzebny. Naramowice, Podolany, okolice dworca Poznań Wschód, osiedle Kopernika, ulica Polska czy proponowane przez mnie ostatnio przedłużenie tramwaju do Dębiny (więcej tutaj), to niektóre punkty miasta, gdzie tramwaj jest potrzebny i zabiegają o niego mieszkańcy. To nie są plany urzędników, to są głośno przedstawiane potrzeby mieszkańców, na które urzędnicy wydają się głusi, planując na przykład zamiast tramwaju na Naramowice - bus-pasy dla autobusów. 


Należy zastanowić się nad zasadnością części planowanych inwestycji w Poznaniu, także tych, na które obecnie kładzie się nacisk w kwestii komunikacji publicznej. Rozbudowa sieci tramwajowej to zwiększenie liczby pasażerów, to otwarcie się na nowych klientów, którzy dotychczas nie są nią zainteresowani, gdyż nie jest dla nich atrakcyjna. A właśnie atrakcyjny jest tramwaj, na który Poznań powinien stawiać w pierwszej kolejności. Do tego budowa parkingów Park&Ride, aby zachęcić mieszkańców gmin pod Poznaniem do pozostawiania swoich samochodów i kontynuowania podróży komunikacją publiczną. 



Link do akcji mieszkańców:

  • Tramwaj na Podolany
  • Tramwaj na Naramowice
  • Przystanek Folwarczna (Osiedle Przemysława)

Zachęcam do polubienia mojego profilu na Facebook'u:
https://www.facebook.com/pages/%C5%81ukasz-Koz%C5%82owski-Z-pasji-do-Poznania/192679060768229?ref_type=bookmark
 
WASZE KOMENTARZE[1]
~Autor: Ja czxekam kiedy beda linie tramwajowe ograniczane i likwidowane a nie rozwijane.Miasto ma inne mozliwosci kolejke naookolo miasta sa tory kolejowe niewykorzystywane,wiecej transpotu autobusowego mamy przeciez fabryke eksportowa autobusow a n ie zeby tramwaje zajmowaly 40% ulic po ktorych nie da sie niedluigo ani chodzic ani jezdzic
dodano: Piątek, 2014.08.01 17:49, IP:159.205.66.XXX
ok
7
not ok
7
odpowiedz|usuń
~Tomek: O ile tramwaj na Naramowice ma uzasadnienie, to akcja "tramwaj na Podolany" jest absurdalna. W ten sposób za chwilę każda peryferyjna dzielnica zażąda tramwaju. Podolany po pierwsze mają zbyt małą gęstość zamieszkania, a po drugie idealne skomunikowanie PKP z centrum.
dodano: Sobota, 2014.08.02 22:26, IP:83.19.221.XXX
ok
0
not ok
1
odpowiedz|usuń
avatarLukispn: ~Tomek: O ile tramwaj na Naramowice ma uzasadnienie, to akcja "tramwaj na Podolany" jest absurdalna. W ten sposób za chwilę każda peryferyjna dzielnica zażą...
To już kwestia analizy. Z pewnością tramwaj daje to, że obsługuje także wszystkich mieszkańców na całej trasie. Warto się zastanowić na jaką formę komunikacji postawić ale na pewno trzeba ją rozwinąć.
dodano: Niedziela, 2014.08.03 22:38
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: AJ VAJ TRAM VAJ
dodano: Poniedziałek, 2014.08.04 11:17, IP:81.210.42.XXX
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
~tylko bociany są prakty: ~Autor: AJ VAJ TRAM VAJ...
rada gminy rabiny
dodano: Poniedziałek, 2014.08.04 12:27, IP:31.175.243.XXX
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
~rada gminy rabiny : tylko bociany są prakty[czne]
dodano: Poniedziałek, 2014.08.04 12:28, IP:31.175.243.XXX
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: czy to gej czy to maneej, PO- równi ich PO-d tramwaj!
dodano: Poniedziałek, 2014.08.04 16:26, IP:83.22.254.XXX
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.
avatar
ŁUKASZ KOZŁOWSKI
lukaszkozlowski.epoznan.pl
RSSsend_message
Wildzianin, członek Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, Wiceprezes Wildeckiej Inicjatywy Lokalnej WILdzianie. Lokalny patriota, kibic Kolejorza. Od lat towarzyszy mi motto "z pasji do Poznania"!

Kandyduję do Rady Miasta Poznania z Okręgu I - Wilda, Dębiec, Stare Miasto, Świerczewo. Lista Platformy Obywatelskiej, miejsce 3.
POLECANE STRONY
http://www.zpasjidopoznania.pl
ARCHIWUM WPISÓW
Dziwne decyzje budżetowe Rady Osiedla Wilda (27 paź 2014)
Poznań po 16 latach potrzebuje świeżego oddechu! (17 paź 2014)
Koncepcja układu komunikacyjnego w rejonie Rynku Wildeckiego (3 paź 2014)
II Sprzątanie Wildy (4 wrz 2014)
PEKA = porażka (1 wrz 2014)
O rozwoju Poznania w Głosie Wielkopolskim (24 sie 2014)
O sytuacji na Ławicy w telewizji WTK (9 sie 2014)
Wrażenia po II Dniach Twierdzy Poznań (3 sie 2014)
Poznaniacy chcą tras tramwajowych! (31 lip 2014)
Wrażenia po spotkaniu pokonkursowym na temat Szkoły Muzycznej na Wildzie (25 lip 2014)
Muzyka wkracza na Wildę! (23 lip 2014)
Poznań - Dębiec do przemiany (16 lip 2014)
Kiedy 14 tysięcy raz jest a raz nie jest głosem mieszkańców (6 lip 2014)
Pomysł na Rynek Wildecki (23 maj 2014)
Już w ten weekend - Dni Twierdzy Poznań! (23 sie 2013)
Ankieta dotycząca lotniska Poznań-Ławica (20 mar 2013)
Komunikacja za darmo? (28 lut 2013)
Poznań wraca nad Wartę - już czas na konkretne ruchy! (16 lut 2013)
Poznań 2012 - rok dobry czy zły? (22 sty 2013)
"Cicha" promocja w ZTM (2 gru 2012)
O Strefie Płatnego Parkowania w WTK (film) (14 lis 2012)
Na Ławicę wraca stare, a co z nowym? (11 lis 2012)
Poznań w nazwach (5 lis 2012)
Jak poszerzać strefę to z głową (31 paź 2012)
Czy kibol naprawdę jest zły? (21 paź 2012)
Na co wydać 10 milionów? (28 wrz 2012)
Po książkę idź do MIRK-a! (26 wrz 2012)
Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania (II) (24 wrz 2012)
Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania (I) (23 wrz 2012)
Synagoga nareszcie doczeka się nowego życia (5 wrz 2012)
Ławica pusta na zimę (5 wrz 2012)
Nie chowajcie nam Komedy! (20 sie 2012)
Poznań płynie Transatlantykiem! (19 sie 2012)
Kaponiera zamknięta - otwórzmy Towarową i przeprogramujmy światła (11 sie 2012)
Kiedy ZTM wejdzie w XXI wiek? (19 lip 2012)
Prawoskręt na Towarowej receptą na Kaponierę. (19 lip 2012)
Kiedy PEKA będzie sukcesem? (10 kwi 2012)
ZOO w środku miasta (9 kwi 2012)
Poznaniak, który odkrywał świat - Gaspar da Gama (9 kwi 2012)
Alfa - symbol wielkomiejskości Poznania (9 kwi 2012)
Zdjęcie: Natalia Cofta