blog background
 
Lomatkojusz: Niemożliwe?
korki
metka_epoznan
Korki w Poznaniu
ok
6
not ok
9
liczba odsłon: 800

Do

REZYDENTA Miasta Poznania

Ryszarda Grobelnego

 

Dotyczy: Rozwiązania problemu korków komunikacyjnych w Poznaniu

 

 

 

 

 

 

      Obiegowa opinia głosi że poznaniacy są oszczędni niektórzy powiedzą wręcz skąpi i zapewne będą mieli rację w pewnym zakresie. W każdej populacji jest margines złożony z osób ja powiedziałbym mniej wrażliwych agresywnych przeważnie gorzej wykształconych, inni powiedzą meneli chamów bandytów i fanatyków religijnych. Polska nie odbiega znacząco od reszty, region wielkopolski to wyjątek to znaczny procent osób praktycznych myślących i powiem  bez fałszywej skromności ja do nich należę.

  Mam pomysł który rozwiąże w sposób radykalny problem przez fachowców określany jako nierozwiązywalny a mianowicie korków w Poznaniu. Publikuję ten pomysł zupełnie za darmo, chociaż doświadczenie mnie uczy że gdy udostępniam cokolwiek za darmo jest to ignorowane. Mam nadzieję że tym razem będzie inaczej

Proponuję przestać wyrzucać społeczne (częściowo moje) pieniądze w błoto. Mam na myśli modernizację ulic nazywanych  II, III ramą. Są to ruchy  nie powiem tanie,  ale na pewno pozorne i nie mające wpływu na przepustowość ulic. Należy podejść do problemu perspektywicznie i radykalnie. To co prawda spóźniony i to mocno ale za to jedyny sposób.

   Należy przebudować jedną z obwodnic miejskich  w taki sposób aby wyeliminować kolizyjne skrzyżowania ze światłami paraliżującymi ruch na rzecz  bezkolizyjnych wiaduktów. Powie ktoś  że to  drogo ale nie widzę tego problemu w kategoriach ciężaru inwestycji a tylko i wyłącznie KONIECZNOŚCI

Proponuję wykorzystać istniejący już częściowo zmodernizowany odcinek trasy Hetmańskiej.

Od ronda Starołęka w kierunku zachodnim pierwsze skrzyżowanie  z ul. Rolną zmodernizowałbym eliminując światła  i zjazdy w lewo pozostawiając zjazdy i wjazdy w prawo. Z ul. Rolnej możliwy byłby wjazd w Hetmańską  w prawo. Niemożliwy byłby przejazd przez Hetmańską oraz wjazd w Hetmańską w lewo. Podobnie potraktowałbym skrzyżowanie z ul. 28 czerwca 56 , Dwatory – Kolejowa   oraz  Dmowskiego – Lodowa.  Skrzyżowanie z ul Głogowską niestety wymagałoby wiaduktu ze względu  na wylot z Poznania na Wrocław. Następne ulice podobnie  zmodernizowane jak z Rolną.

  Panie Prezydencie liczę  że to Pan stanie na wysokości zadania i rozpocznie tę inwestycję a nie jak Pańscy poprzednicy tylko pozorowali ruchy umożliwiając zachowanie zaledwie ciągłości ruchu. Ma Pan szanse przejść do historii jako jedyny myślący Prezydent.

 

Pozdrawiam serdecznie życząc odwagi

 
WASZE KOMENTARZE[1]
avatarfocus: Najwazniejszy jest wezel A2 'Poznan-Staroleka' ktory umozliwilby wjazd na autostrade z Rataj bez nadkladania drogi ul. Krzywoustego. W ogole polecam moj wpis na ten temat: LINK
dodano: Czwartek, 2012.06.21 16:00
ok
5
not ok
3
odpowiedz|usuń
~korek: mam nadzieje że nie wysłałeś tego naprawdę do Pana Prezydenta... pomysł bez sensu, a jak piesi mają przejść przez ulicę i ludzie dojechać do ulic na których likwidujesz skrzyżowania i ten wiadukt na Głogowskiej...., gdzie jest miejsce na niego i jak to pogodzić z ruchem pieszych i tramwajów ?? jedziesz pewnie na trasie od ronda Starołęki do Grochowskiej i chcesz coś dla siebie poprawić, reszta użytkowników się nie interesuje
dodano: Czwartek, 2012.06.21 21:11, IP:109.173.143.XXX
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: focus: Najwazniejszy jest wezel A2 'Poznan-Staroleka' ktory umozliwilby wjazd na autostrade z Rataj bez nadkladania drogi ul. Krzywoustego. W ogole...
daj se spokój z tym pomysłem, przecież starołęcka nie jest przygotowana na ruch z i na autostradę. Nikt rozsądny nie będzie budował tego węzła w tym miejscu, naprawdę daj na luz z tym pomysłem :)
dodano: Czwartek, 2012.06.21 21:15, IP:109.173.143.XXX
ok
2
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Prawda jest taka, że Poznań ma za mało przepraw mostowych i to ich ulice generuja korki. Dodanie wjazdu/zjazdu z A2 Poznan-Starołęka umożliwiło by pełniejsze wykorzystanie mostu na A2 na rzecz transportu mieszkanców Poznania
dodano: Piątek, 2012.06.22 15:26, IP:79.190.142.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Adam: Na ten genialny pomysł urbaniści wpadli już w latach 60, w latach 70 go realizowano, a w latach 90 Zachód od niego odszedł na rzecz ograniczania ruchu samochodow w mieście do minimum w połączeniu z promowaniem komunikacji zbiorowej i rowerów. Zanim napiszesz następnym razem podobne bzdury poczytaj sobie cokolwiek o urbanistyce.
dodano: Niedziela, 2012.06.24 12:10, IP:83.11.216.XXX
ok
2
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Taaak.... tylko prawoskręty. Mamy to już na Głogowskiej, gdzie jeden zakręt w lewo jest przy Zachodnim, a kolejny przy...... Krzywej (!) i... korki jak były tak są. Drugi przykłąd to Bukowska - zakaz skręcania w lewo i same korki. Fktycznie, świetne rozwiązanie.
dodano: Niedziela, 2012.06.24 13:15, IP:217.170.170.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
avatarNenufar: Co za absurd. Hetmańska na odcinku od Ronda Starołęka w stronę Glogowskiej to jedna z szybszych tras w mieście. Zarówno skrzyżowanie z Rolną jak i 28 Czerwca da się pokonać w miarę szybko, nawet w godzinach komunikacyjnego szczytu. PRzejazd blokuje się dopiero na dobre przed Reymonta i rondem Starołęka jadąc w drugą stronę. Aha, pomysł z wiaduktem to chyba żart; oczami wyobraźni widzę piękny wiadukt tuż przed oknami okolicznych mieszkańców ( pewnie będą mogli gasiić ćmiki na etakadzie, paląc je w oknie ). Poważnie wysłałeś to Grobelnego?
dodano: Niedziela, 2012.06.24 19:41
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.