Pogoda jutro Pogoda Poznań
1915
Reklama
Wiózł ładunek do Tarnowa Podgórnego. Skończyło się duża karą i odesłaniem na parking
sk | aktualizacja: Piątek, 7 2021 roku, godzina 30: 0

Z dróg wyeliminowano kolejny przeciążony pojazd.

Wiózł ładunek do Tarnowa Podgórnego. Skończyło się duża karą i odesłaniem na parking
fot. WITD

Na trasie S5 inspektorzy transportu drogowego z Gniezna zatrzymali do kontroli czteroosiowy pojazd, wiozący 20-stopowy kontener. - Przewóz na trasie Gdynia/Trzemeszno - Tarnowo Podgórne okazał się nienormatywny. Dopuszczalna masa całkowita, która nie powinna przekroczyć 32 ton, była o 3 t za duża. O 3,4 t normę, wynoszącą 18 t, przekroczył też dopuszczalny nacisk grupy osi. Kierowca nie miał też odpowiedniego zezwolenia kategorii piątej na przejazd pojazdem nienormatywnym. Przedsiębiorcę czeka postępowanie administracyjne na łączną kwotę 12000 zł - relacjonował Piotr Laskowski z WITD.

Kierowca odmówił przyjęcia mandatu w wysokości 200 zł i zostanie skierowany w stosunku do niego wniosek o ukaranie do sądu. Pojazd został usunięty na parking strzeżony, ponieważ szofer nie doprowadził go do normatywności.

NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI
Najstarszy poznański McDonald ma zostać zamknięty
Pierwsza restauracja McDonald została otwarta w Poznaniu w 1994 roku przy ulicy 27 grudnia. Teraz najstarszy poznański McDonald zniknie z mapy miasta.
więcejCzytaj więcej | Piątek, 2017.11.17 19:30
Tragiczny wypadek w Swarzędzu: kierowca usłyszał zarzuty. Grozi mu 8 lat więzienia
Po tragicznym wypadku do jakiego doszło w nocy z piątku na sobotę w Swarzędzu zarzuty usłyszał 18-letni kierowca samochodu, który prowadził auto bez uprawnień i pod wpływem alkoholu.
więcejCzytaj więcej | Niedziela, 2017.11.19 11:15
 
WASZE KOMENTARZE[1]
~sta***: Komentarz usunięty za złamanie regulaminu. IP autora zabezpieczono na potrzeby potencjalnego postępowania policji lub prokuratury.
~Observer: Za mało chlałeś i takie są skutki.
dodano: Piątek, 2021.07.30 07:52, IP:109.173.163.XXX
ok
3
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Nie wiem po co zamazywana jest nazwa przewoźnika. RODO dotyczy tylko osób fizycznych.
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:01, IP:212.126.14.XXX
ok
18
not ok
5
odpowiedz|usuń
~Autor: za duzo teczowych partnerow przyjales
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:07, IP:88.111.129.XXX
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Tego złapali a 100 innych przejechało . Takie kontrolę powinny być na bramie w Gdańsku/Gdyni przy wyjeździe z portu a nie jak gość przejechał 300km i dużo mu nie brakowało a by się udało bez zezwolenia i przeładowany
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:10, IP:80.87.33.XXX
ok
46
not ok
3
odpowiedz|usuń
~Autor: w zasadzie by przewoźnik był kryty to powinien mieć wagę i dopiero po zważeniu pojazd mógłby jechać w trasę ze spokojem. Na oko nikt nie stwierdzi, że masa całkowita, czy nacisk na zespół osi został przekroczony. Z drugiej strony ciekawi mnie ile kosztuje zezwolenie na przejazd pojazdem ponadnormatywnym, bo skoro łączna kara może wynieść 12 tys. to zezwolenie (opłata za przejazd) powinno być znacznie tańsze.
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:11, IP:150.254.163.XXX
ok
14
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Ktos tu prawa nie zna..
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:14, IP:5.173.250.XXX
ok
9
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: gdyby nie kierowcy tirów to byśmy nie mieli chleba w sklepie i umierali z głodu nie wiem jak można karać takich bohaterów tiry powinny być pojazdami uprzywilejowanymi i mieć sygnały świetlno-dzwiękowe
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:14, IP:37.30.21.XXX
ok
15
not ok
38
odpowiedz|usuń
~Jan: Szofer pismak dno
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:15, IP:2XXX
ok
4
not ok
7
odpowiedz|usuń
~Autor: Jestem behapowcem w pewnej firmie. Nadzoruję ponad 200 pracowników. Powiem tak. Kierowcy ciężarówek to są największe matoły z jakimi w życiu pracowałam. Większość z tych ludzi ma problem z pisaniem i czytaniem a ja muszę ich uczyć zasad BHP i bezpiecznej jazdy. Nie da się! Chociaż bym wychodziła z siebie i stawała obok to się nie da. Im się mózgi resetują metr za progiem sali szkoleniowej. Codziennością jest, że oni nie zdają prostych testów po szkoleniu. Nawet jak im dyktuję odpowiedzi to źle zaznaczają i nie zdają! Wszystkie szkolenia jak krew w piach. Oni nie są w stanie przyswoić żadnych zasad BHP. Mają zdrowie i życie innych ludzi kompletnie za nic. Tłukę im do tych zakutych łbów, że zdrowie i życie człowieka jest bezcenne i że muszą uważać na innych na drodze bo nie mają z nimi szans. Myślicie, że to coś daje? Mamy 40 wypadków przy pracy rocznie... Najgłupszy wypadek przy pracy kierowcy w mojej historii?
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:19, IP:2XXX
ok
34
not ok
17
odpowiedz|usuń
~Autor: Facet olał zalecenia ze szkolenia, nie stosował się do instrukcji producenta pasów do mocowania ładunków "on wie lepiej bo pracuje 10 lat". Tak naciągnął pas rurką, że jak go odpinał to pas wystrzelił jak kusza i mu uciął palec... Nie jestem w stanie nauczyć tych durni do zapiania pasów! Oni uważają, że nie trzeba zapinać pasów jadąc ciężarówką. Facet zjechał z drogi do rowu. Wywaliło go z siedzenia i tak przywalił głową w podsufitkę, że połamał kręgi... Najtrudniejsza branża świata. Ludzie trzymajcie mnie bo mi rozwali bebech ze śmiechu. Kierowcą tira nie zostaje się jak masz skończoną astronomię na Uniwersytecie Jagielońskim. Kierowcą tira zostaje się jak nie potrafi się robić w życiu NIC. Ci goście byli w stanie przyswoić tylko umiejętność kręcenia kółkiem. 80% kierowców ma szkołę podstawową!
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:19, IP:2XXX
ok
64
not ok
15
odpowiedz|usuń
~Autor: A co robią kierowcy ciężarówek każdy kto jeździ widzi. Mają w dupie wszystkich. Zajeżdżanie drogi na autostradach bo sobie robią wyprzedzanie-wyścigi słoni na tempomatach bo jeden ma 89,5 a drugi 89,7 km/h wiec go wyprzedza bo policzył, że na 10000 km zaoszczędzi cztery minuty. Szeryfowanie na zwężkach i utrudnianie jazdy innym. Opona mu pęknie to ją walnie do lasu w krzaki albo zostawi na środku autostrady, żeby się ktoś na niej zabił. Włączcie sobie CB i posłuchajcie rozmów kierowców ciężarówek. To jest taki rynsztok, że warszawski furman dostaje opadu szczęki. Do tego dochodzą kradzieże paliwa. Każdy kierowca tira kradnie paliwo ze swojego samochodu. U nas montuje się dziesiątki zabezpieczeń na auta, żeby nie kradli ale zawsze jesteśmy krok za nimi! zawsze znajdą sposób, żeby spuścić. Jak wam tirowiec powie, że nie kradnie to go zapytajcie po co mu plastikowe bańki na pace.
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:19, IP:2XXX
ok
51
not ok
13
odpowiedz|usuń
~Autor: Kolejna rzecz alkohol. Codziennie rano dymam przez firmę z alkomatem. Muszę nie mam wyjścia! Ci ludzie są nieodpowiedzialni. Jak się zapomnę i ich nie sprawdzę to się nawalą po pracy jak stonka po opryskach. Nie piją w pracy ale przychodzą w takim stanie, że ja biorę gościa na dmuchawkę o 12 w południe wychodzi wynik złoty dziewięćdziesiąt. Pytam się o co chodzi. On nie pił alkoholu! Gniotę go to mówi - wypił wczoraj 6 mocnych piw. Litrowych. Ale przecież piwo to nie alkohol! Nie ma tygodnia, żeby nie złapać kierowcy, który przyszedł nawalony do pracy. U nas tego nie ma bo nasza branża cechuje się tym, że nie śpią w trasie bo objeżdżają wszystko w jeden dzień pracy ale co jeszcze robią tirowcy w innych firmach? Zgadzają się na każde zbydlęcenie jakie zaserwuje im pracodawca.
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:20, IP:2XXX
ok
57
not ok
11
odpowiedz|usuń
~Autor: Wymyślono prawo o czasie pracy kierowców, które ma chronić innych przed nich zmęczeniem oraz ich samych przed nimi samymi a to bydło to prawo łamie, grzebią przy tachografach, kombinują z kartami kierowcy. Śpią na pakach leją na koło, defekują w krzakach jak zwierzęta, myją się pod kranami na stacjach benzynowych i jedzą karmę dla psów. Nie ma takie upodlenia jakiego nie zniosą bo to są po prosty takie prymitywy. Kierowca to nie jest najcięższy zawód. Kierowca to jest stan umysłu. Oni sami utrudniają sobie ten zawód bo sami zgadzają się na takie traktowanie!
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:20, IP:2XXX
ok
40
not ok
10
odpowiedz|usuń
~Marcin: masło maślane, nic nie rozumiem , co miał nie tak?
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:26, IP:5.173.248.XXX
ok
2
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Coś mnie się widzi że Ty nie lubisz swojej pracy i ludzi a jak jesteś taki mądry to popracuj jako ten kierowca i zobaczysz jaki to jest miód a po prostu się się nie mądrz i nie obrażaj tych co ciężko pracują a nie pie...dzą w stołek
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:34, IP:5.172.238.XXX
ok
8
not ok
51
odpowiedz|usuń
~Autor: miał nadwagę
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:45, IP:212.126.14.XXX
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
~XYZ: Jeżeli podpowiadasz na egzaminie to jesteś winna tych wypadków i kompletnie nie nadajesz się na takie stanowisko.Wiedzę też trzeba umieć przekazać,nie wszyscy to potrafią.Proponuje usiąść za sterami ciężarówki i pokazać co umiesz.
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:46, IP:83.20.75.XXX
ok
8
not ok
29
odpowiedz|usuń
~Autor: przekroczył masę całkowitą oraz nacisk na zespół osi. Oba parametry przekroczono o ok. 3t. Masa całkowita dotyczy masy całego pojazdu, a nacisk na oś dotyczy odpowiedniego rozłożenia towaru. Przekroczenie nie dyskwalifikuje tego pojazdu z ruchu. Myk polega na tym, że np. umawiamy się, że do masy X przejazd masz bez dodatkowych opłat, a jak przekroczysz tę masę to musisz załatwić sobie zezwolenie na przejazd ponadnormatywny, potocznie mówiąc musisz zapłacić ekstra kasę za tę nadwagę. Można to porównać trochę do jazdy tramwajem z dodatkowym bagażem podlegającym opłacie, a masz bilet tylko dla siebie jako osoby ale nie masz biletu na bagaż i de facto jedziesz na gapę. Przewoźnika złapały kanary (ITD) i teraz musi zapłacić karę za brak opłaty za dodatkowy bagaż ;-)
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:50, IP:150.254.163.XXX
ok
5
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Ale masz nasrane we łbie... Ciekaw jestem skąd snujesz takie wnioski. I ciekawi mnie jak twoim zdaniem radzili sobie ludzie jak mnie było tirów. Cud nad cuda że z głodu nie poumierali. Według mnie to tiry mogą całkowicie zniknąć bo większości kierowców tirów uważają się za Bogów drugi i że wszystko mogą. A co do kwot to powinny być bardziej dotkliwe może w końcu zaczęli by się stosować do ogolno pojętych zasad ruchu drogowego
dodano: Piątek, 2021.07.30 08:55, IP:85.221.132.XXX
ok
15
not ok
8
odpowiedz|usuń
~Autor: Nie uzyskasz pozwolenia na kontener bo możesz rozładować z niego cześć ładunku. Zezwolenia są wydawane tylko na towary nierozłączne.
dodano: Piątek, 2021.07.30 09:08, IP:37.30.18.XXX
ok
13
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: nie odpowiadajcie na ten post to copy pasta z karachana portalu promującego pedofilię i szkalowanie zmarłych taki obraz szkalujących kierowców tirów
dodano: Piątek, 2021.07.30 09:08, IP:37.30.21.XXX
ok
5
not ok
6
odpowiedz|usuń
~Autor: ktoś wyżej napisał, że zezwolenie nie przysługuje na kontener z luźną zwartością, którą można rozładować, a przysługuje tylko na towary nierozłączne, których nie da się podzielić na mniejsze partie i rozdzielić na np. 2 kursy. Jeśli tak jest to rachunek jest prosty widocznie przewoźnikowi opłaca się zrobić 1 kurs z nadwagą ryzykując karę jeśli zostanie złapany niż zrobić 2 kursy zgodne z normami. Albo kary są za niskie albo ryzyko złapania nadal jest potencjalnie za niskie.
dodano: Piątek, 2021.07.30 09:16, IP:150.254.163.XXX
ok
4
not ok
0
odpowiedz|usuń
~PESEL 5........: Wozy konne były. Pamiętam stuk podkutych kopyt na bruku Rynku Śródeckiego ( tramwaju na Warszawskie jeszcze nie było) i wołanie wozak "Pyyyry. pyyry!" Miał wagę i z wozu sprzedawał. A ciężarowe? Z polskich Star 20, jeden na pół godziny w szczycie.
dodano: Piątek, 2021.07.30 09:22, IP:80.53.106.XXX
ok
20
not ok
0
odpowiedz|usuń
~IT: W tym miejscu należy zadać pytanie dlaczego Polska stała się europejskim centrum przewozów towarowych? Dlaczego po naszych drogach jeździ tyle tzw. Tirów? Dlaczego nie jesteśmy np. europejskim centrum nowoczesnych technologii? Odpowiedź jest smutna - w kraju mamy nadmiar osobników bez żadnych umiejętności i wykształcenia, Osobnicy ci znaleźli swoją niszę w zawodzie kierowcy bo kręcenie kierownicą, zmienianie biegów i naciskanie na pedały, to czynności manualne, które byli w stanie opanować. Gdyby nie zawód kierowcy to pozostała by im jedynie możliwość pracy w ochronie a tych miejsc pracy niestety nie ma aż tak dużo...
dodano: Piątek, 2021.07.30 09:49, IP:213.5.209.XXX
ok
5
not ok
5
odpowiedz|usuń
~Autor: Pytanie co jest w środku kontenera i jakie są warunki przewozu. Może to jeden element-jakaś maszyna. Przecież przewoźnik tego nie rozmontuje na części. Kontener zaplombowany - może nie wolno mu otwierać.
dodano: Piątek, 2021.07.30 10:05, IP:62.233.246.XXX
ok
6
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Arek: Brawo ITD!!! Tępić dziadtransy
dodano: Piątek, 2021.07.30 10:11, IP:37.248.216.XXX
ok
7
not ok
7
odpowiedz|usuń
~Autor: Już się zlałeś do butelki?
dodano: Piątek, 2021.07.30 11:49, IP:77.114.17.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: A co kierowca ma mieć wagę w oczach, urzędasy chcą wykończyć tzw. prywaciarzy i zostawić jedną słuszną firmę państwową, będziemy mieli znowu i to szybko CPN, PKS.
dodano: Piątek, 2021.07.30 11:53, IP:213.241.20.XXX
ok
4
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Tomek: Jeszcze na początku lat 90tych wszystko od zegarka do samochodów było wożone pociągami towarowymi lub tzw. bagażówkami.
dodano: Piątek, 2021.07.30 12:35, IP:5.173.249.XXX
ok
6
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Powtarzasz się BHPowcu od siedmiu boleści. Wymyśl coś nowego.
dodano: Piątek, 2021.07.30 15:17, IP:37.47.138.XXX
ok
2
not ok
8
odpowiedz|usuń
~nemo: Tylko kontener ma plomby na drzwiach.I to może był problem by go przeładować na dwa pojazdy
dodano: Piątek, 2021.07.30 20:10, IP:188.146.164.XXX
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
~nemo: a jakby zamiast 4 osi miał 5 osi????????????czy to by było logiczne rozwiązanie?
dodano: Piątek, 2021.07.30 20:24, IP:188.146.164.XXX
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Mk: Afera o 3 tony . Wiekszym zagrożeniem busy często przeładowanie wiecej niż 3 tony .A co do kontenerów często waga jest mniejsza w papierach już przy wysyłce np.z Chin i skąd kierowca ma wiedzieć że kontener jest cięższy jak nikt tego tu nie waży.
dodano: Sobota, 2021.07.31 07:57, IP:37.248.163.XXX
ok
0
not ok
0
odpowiedz|usuń
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.